Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, používá tento web soubory cookie. Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie a zásady ochrany osobních dat
Doprava

Doprava zdarma

od 1999,- Kč

Doprava

Dárek k objednávce

Doprava

Osobní odběr

Kamenná pobočka Dubňany

Doprava

Doprava od 49,- Kč

Doprava

Po registraci sleva

Domácí müsli a proteinové tyčinky

25.02.2021

Domácí müsli a proteinové tyčinky

Pár receptů, které zvládne každý!

Domácí müsli a proteinové tyčinky

Ideální na cestování a ke svačinám, jednoduché a výživné, pokud zvolíte správné suroviny a postupy. Pokud nechcete utrácet za předražené produkty, jež nabízí téměř každý výrobce sportovní výživy, můžete si je vyzkoušet udělat sami. V dnešní hektické a uspěchané době je málo času na stravování a ne každý má možnost pravidelně v klidu jíst, ať už chodí do školy nebo do zaměstnání. Jistě se bude hodit mít po ruce vždy něco kvalitního a výživného k rychlé svačině. Recepty se dají upravovat dle libosti a dostupnosti surovin.

Zapékané domácí müsli 1.

Potřebné suroviny:

200g směsi nakrájeného ovoce (banány, ananas, papája, rozinky, brusinky), 80g oříšků (lískové oříšky, mandle), 250 g ovesných vloček, 100 g másla, 1 polévkové lžíce cukru, 2 polévkové lžíce medu.

Postup

V kastrolku rozpustíme máslo, přidáme cukr, med a vše pořádně promícháme. Až se směs spojí, sporák vypneme a nasypeme do ní ovoce, vločky, ořechy a promícháme. Pekáč vyložíme pečícím papírem a směs do něj rozložíme, vrstva by měla být vysoká od 1,5cm až do 3cm. Až začnou vločky zlátnout, troubu vypneme. Vytvořenou směs je dobré občas hlídat. Doba pečení je něco kolem 13 minut, při 160–180°C.

Zapékané domácí müsli 2.

Potřebné suroviny:

500g ovesných vloček, 200ml kokosu, ½ hrnku glukoporu, ½ hrnku, 1/3 hrnku oleje (jaký olej zvolíte je jen na vás), 100g rozinek, 100g slunečnicových semínek, 100g mandlí (můžou být nasekané na hrubo), 100g švestek, 4 lžíce (polévkové) medu a ½ čajové lžičky skořice na ochucení.

Postup

Všechny suroviny v míse smícháme dohromady. Když je směs částečně spojena, nadrobíme ji, jako když připravujeme drobenku na koláč. Propracovanou hmotu drobíme přímo na plech vyložený papírem na pečení a snažíme se jednotlivé kousky rozprostřít v jedné vrstvě a oddělit od sebe. Tak, aby nevznikla jednolitá vrstva spojená do sebe.

Pečeme asi při 190°C a kontrolujeme po 8 minutách. Při pečení müsli hlídáme a alespoň dvakrát za celou dobu směs prohrabeme vařečkou, aby se neslepila do sebe. Pokud směs začíná tmavnout, dopékáme při nižší teplotě asi tak 160–180°C. Celková doba pečení závisí na teplotě trouby a na tom, jak chceme mít müsli křupavé. Většinou je doba pečení do 20 minut. Pečeme do zlatova. Hotové müsli vyklopíme do misky a necháme vychladnout. Čím více necháte směs vychladnout, tím křupavější bude.

Medové sušenky s ovesnými vločkami

Potřebné suroviny:

2 lžíce celozrnné mouky (jemné pšeničné), 100g oloupaných mandlí, 200g ovesných vloček, 2 lžíce medu, 300 ml mléka, 2 lžíce hnědého cukru, špetka muškátového oříšku

Postup

Ovesné vločky nasypeme do kastrůlku, zalijeme horkým mlékem a necháme nabobtnat. Když jsou vločky měkké, přidáme cukr, med, muš. oříšek a nahrubo nasekané mandle. Vše promícháme. Celou směs postavíme na sporák a opatrně zahřejeme. Mícháme, aby se nepřipálila. Po zahřátí ještě trochu zhoustne. Směs odstavíme, vmícháme dvě lžíce mouky a necháme vychladnout. Plech vyložíme pečicím papírem a připravíme si misku s vodou. V ní namáčíme ruce a tvarujeme malé kuličky, které pak trochu splácneme. Klademe je na papír. Sušenky vložíme do předehřáté trouby na 160–180°C a pečeme, dokud nezezlátnou. Doporučuji přidat 3 lžíce proteinu pro lepší chuť a více bílkovin.

Müsli tyčinky

Potřebné suroviny:

80g ovesných vloček, 60g slunečnicových semínek, 30g amarantových perliček, 40g sušených brusinek, 1 větší kus banánu, ½ jablečné přesnídávky (pokud není jablečná, použijte jinou), můžete přidat špetku skořice na dochucení. Tato směs vystačí na 4-6 tyčinek (záleží na formě).

Postup

Oloupeme banán a rozmačkáme vidličkou nebo lehce rozmixujeme v mixéru, postupně přidáme všechny suroviny a vše pořádně rozmícháme. Hotová směs se bude mít tendenci lepit a držet pospolu, pokud ne přidejte ještě trochu přesnídávky. Směs napěchujte do papírem vyložené pečící nádoby. Pečte při 160–180°C po dobu cca 25 minut. Pak necháme směs vychladnout a můžete nakrájet. Na kolik kousků a velikostí je jen a jen na Vás.

Proteinová tyčinka 1.

Potřebné suroviny:

3 odměrky vanilkového proteinu (cca 35-45g) a 1 odměrky jahodového nebo banánového proteinu, 3 lžičky lněného semínka, 3 lžičky arašídového másla, ¼ šálku pekanových ořechů, ¼ šálku Goji, 1 lžička zázvorového prášku, špetka skořice a muškátového oříšku, 1 lžička stevie, ½ šálku vody (doporučuji přilévat dle potřeby). Čím kvalitnější proteinový prášek použijete, tím kvalitnější tyčinky budou. Doporučuji použít CFM 80 (alespoň)

Postup

Suroviny vkládáme postupně do misky a pořádně promícháme. Finální směs musí držet pospolu. Pokud se tyčinky příliš drolí, dolijte trochu vody a promíchejte směs znovu. Chce to chvilku trpělivosti. Směs pak můžeme vložit do zapékacích mističek a vložit do předehřáté trouby. Pečte při 160–180°C, doba pečení je odlišná, záleží na použitém proteinu a množství vody. Doporučuji po 5 minutách hlídat, pokud začne směs hnědnout, až zlatovět, troubu vypněte a nechte vše vychladit.

Proteinová tyčinka 2.

Potřebné suroviny:

80g kokosu, 60g konopných semínek, 60g špaldových pukanců, 40g rozinek, 30g mandlí, 60g proteinu (ideálně konopného) například Good Hemp Protein Natural raw, 150g kukuřičného sirupu.

Postup

Do misky vložíme a promícháme postupně všechny suroviny. Poté vyložíme pekáč pečícím papírem a směs do něj rovnoměrně rozprostřeme do výšky cca 2-3 cm. Vše následně přiklopíme ještě jednou vrstvou papírem na pečení a vyžehlíme jakoby dohladka. Vše necháme ztuhnout po dobu cca 10 hodin. Případně můžeme vložit do lednice, kde dojde k rychlejšímu ztuhnutí. Ztuhlou směs vyděláme z pekáče a nakrájíme na požadovaný tvar. Tyto tyčinky jsou velice chutné a výživné.

Proteinová tyčinka nepečená

Potřebné suroviny:

2 odměrky proteinového prášku, zase doporučuji použít alespoň CFM 80 (jakou příchuť použijete je jen na Vás), 3 lžičky lněného semínka (doporučuji nasekat najemno), ½ mandlového mléka, špetka skořice a 1 lžička medu (čajová by měla stačit).

Postup

Směs zamícháme do sebe v misce a po spojení vložíme do alobalu. Alobal pak vytvarujeme dle fantazie a potřeby tvaru. Vše vložíme do ledničky, ideálně přes noc. Zatuhlou směs nakrájíme na požadovanou velikost a můžeme konzumovat. Pokud je směs příliš řídká, můžete přidat rozemleté ovesné vločky.

Proteinovo-sacharidová tyčinka

Potřebné suroviny:

150g proteinu s vyšším obsahem bílkovin (ideálně 80-90%) syrovátkový, příchuť záleží na vás, bude tak chutnat i finální produkt, 350g arašídového másla, 7 čajových lžiček medu, 100g ovse a špetka skořice.

Postup

V kastrolku rozpustíme máslo s medem a stále mícháme. Pokud je směs spojena a je v tekutém stavu, přimícháme oves a nakonec protein + skořici. Směs odstavíme a vymažeme si plech olivovým nebo konopným olejem. Směs do něj následně vyklopíme a rovnoměrně rozetřeme. Po vychladnutí na pokojovou teplotu cca vložíme na noc do lednice (směs by měla být zcela tuhá). Plech vyklopíme a nakrájíme vzniklou ztuhlou směs na libovolné tvary dle fantazie.

Proteinovovo-mátová tyčinka

Potřebné suroviny:

50g mátové čokolády, 3 lžíce konopných semínek, špetka soli a skořice, ¼ středního šálku vlašských ořechů, ¼ středního šálku mandlí a ¼ kešu oříšků, 60g proteinu (jakou příchuť použijete je jen na vás, doporučuji však čokoládu, případně vanilku), 2 lžíce karob, střední hrnek drcených ovesných vloček, 180g datlí.

Postup

Předem si navlhčíme datle, které poté rozmixujeme v mixéru, postupně přidáme další oříšky a konopné semínko, přidáme špetku soli, skořice a karob. Čokoládu nasekáme nožem na kousky a promícháme se zbytkem ingrediencí. Obě směsi smícháme dohromady. Důležité je, aby nám výsledné těsto moc nelepilo, bude se lehce rozpadat, pokud je slepené, přidejme protein nebo vločky. Hotovou hmotu nasypeme do připravené formy s pečícím papírem. Velikost volíme dle množství vzniklé směsi, pro vrstvu vysokou 1,5-2cm. Můžeme poté vyválet válečkem, aby se ve formě směs zcelila a byla hladká. Poté vložíme do ledničky zchladit. Vzniklou ztuhlou hmotu pak nakrájíme na požadovanou velikost tyčinek.

Závěrem

Kokteil z ovesných vloček

Variace pro možnost použití surovin je velká, uvedeme si jednu a pak je na vás co přidáte nebo uberete. Porci vloček (na kterou jste zvyklí, tak aby vám seděl přísun živin po celý den), nasypeme do mixéru a přidáme pár piškotů. Vše řádně rozmixujeme na jemno. Přidáme vodu a protein 10-20g na dochucení (ideální množství vody je 2-3x více, než je vloček a postupně můžeme přilévat až do doby, kdy je obsah v mixéru možné vypít přímo ze sklenice). Je to rychlý a efektivní způsob konzumace vloček. Místo piškotů můžete přidat například banán, místo proteinu gainer, záleží jen na vás.

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

Y2JlMTBjM