Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, používá tento web soubory cookie. Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie a zásady ochrany osobních dat
Doprava

Doprava zdarma

od 1999,- Kč

Doprava

Dárek k objednávce

Doprava

Osobní odběr

Kamenná pobočka Dubňany

Doprava

Doprava od 49,- Kč

Doprava

Po registraci sleva

Kasein

16.12.2020

Kasein

Na rozdíl od ostatních bílkovin se liší tím, že se tráví velmi pozvolna. Důvod?

Je mléčný protein, který se vyrábí z mléka. V kravském mléce je zastoupen z cca 80%. Obsahuje hodně aminokyselin, prolinu, fosfátů a vápníku. Je to základní proteinogenní aminokyselina. Tato surovina je v oblibě hlavně díky své pomalé a pozvolné stravitelnosti.

Na rozdíl od ostatních bílkovin se liší tím, že se tráví velmi pozvolna. Důvod? Po jeho konzumaci se v žaludku vytvoří sraženina (kaše, gel) a to nám umožní pomalé trávení a dlouhodobější přísun energie a živin. Díky pozvolnému uvolňování aminokyselin do krevního řečiště, má antikatabolitický efekt pro náš organizmus. To umožňuje chránit svalovou hmotu, pokud jste například několik hodin bez možnosti se najíst.

Co se děje se svaly během noci?

Jednoduše řečeno regenerují. Dochází k rozkladu a obnově poškozených částí těla, které jsme zničili tvrdým tréninkem během dne. K růstu je tedy důležitá obnova svalových tkání a regenerace svalového glykogenu. Důležité je zabránit katabolismu (pozvolné uvolňování energie v malém množství) a zamezit tím spalování vlastní svalové hmoty. Po použití Kaseinu například Micelárního je tělo zásobeno na dobu 5-8 hodin, což by mělo plně postačit po dobu vašeho spánku, pokud tedy neprospíte polovinu dne. To má za následek, že naše tělo má zajištěnu lepší regeneraci, lépe nabere sílu a chrání si získanou svalovou hmotu.

Během noci nastává nejdůležitější doba regenerace z celého dne. Pokud jdete spát na lačno nebo si dáte například rohlík se šunkou, tělo sice zásobíte, co se týče živin, ale pouze na velmi krátkou dobu. Co se děje po tom? Když tělo regeneruje, potřebuje mít z čeho čerpat a pokud mu nedodáte před spánkem dostatečné množství živin, pak sáhne do vlastních zásob. První na řadě jsou zásoby uložené ve svalech (kdyby to byl tuk, bylo by to mnohem snadnější a efektivnější), stačilo by se nenajíst a během noci pohodlně ležet a spalovat tuk, ráno bychom se vzbudili „vysekanější“a spokojenější.

Bohužel energie získaná ze svalů (jejich rozkladu) je pro organizmus mnohem jednoduší na zpracování. Proto sáhne po svalech a zničí tak pracně vybudovanou svalovou hmotu. Tady si musíme uvědomit, že den má 24 hodin ne 16! A proto musíme tělu opatřit zásobu živin po celou tuto dobu.

Užívání Kaseinu

Doporučuji užívat formou proteinu nebo běžnou stravou alespoň večer před spánkem. Problém užívání zdroje Kaseinu z běžné stravy je ten, že ho tam není dostatečné množství a tak nedokáže zásobit vaše tělo po dobu, jakou potřebujete (například tvaroh, jogurt). Díky koktejlu umožníme pozvolný přísun živin po celou dobu spánku. Pokud se rozhodnete Kasein používat i během dne, pak bych se vyvaroval užívání před a po fyzické zátěži, z důvodů dlouhé doby vstřebání do svalů.

Jiný případ je, když víte, že například po fyzické zátěži budete delší dobu bez možnosti přijmout stravu. Tady je vhodné užít spolu s Kaseinem i nějaké rychlejší bílkoviny nebo sacharidy. Dá se použít i místo svačiny mezi jídly, například mezi snídaní a obědem. Doporučuji užívat Micelární druh Kaseinu (lépe zabraňuje katabolismu svalových bílkovin).

Hlavní je rozdělit si to tak, aby to bylo hlavně funkční a jeho užívání přineslo tížený efekt. Hodně populární je smíchání Kaseinu spolu se syrovátkou nebo jiným druhem bílkoviny. Bylo ověřeno několika testy a studii, že po tomto pravidelném užívání obou proteinů dohromady se dostavily u testovaných sportovců větší svalové přírůstky.

Druhy kaseinu

Kasein vápenatý:

Velkou nevýhodou je, že u tohoto typu kaseinu nedokáže tělo využít velkou část přijatých bílkovin. Získáváme jej sýřením z odstředěného mléka, následuje neutralizace Ca(OH)2, kvůli těmto procesům se z kaseinu vytrácí kvalitní látky. Jednoduše řečeno, nedokáže je vstřebat a ty následně odcházejí ven z těla, tak jako peníze z vaší peněženky, v tomto případě oknem… dnes už se moc do nočních proteinů nepřidává, pokud ano, pak daný výrobek moc kvalitní nebude. Takže tady je důležité podívat se, co kupujeme.

Mléčný izolát:

Obsahuje kolem 80% kaseinu a 20% syrovátkových proteinů. Kvalita u tohoto typu proteinu je často kolísavá, ale je kvalitnější než kasein vápenatý. Tento druh kaseinu si zachovává ve výsledné formě bioaktivní látky.

Micelární Kasein:

Je ze 100% tvořen kaseinem. To z něj činí velice populární noční protein. Navíc jej tělo dokáže dobře vstřebat a využít. Je vyroben ultrafiltrací z mléčné bílkoviny. Tento proces odstraňuje mléčný cukrlaktózu a tuk, rovněž jako u mléčného izobátu, jsou i tady zachovány bioaktivní látky. Většinou má výsledný produkt 80% a více. Tady platí pravidlo, čím více procent daný produkt má, tím vyšší je jeho cena. Na druhou stranu, zde se platí za opravdu kvalitní produkt.

Zajímavosti

  • Z asi 30 litrů mléka se vyrobí 1kg Kaseinu
  • Mateřské mléko obsahuje kolem 60% kaseinové bílkoviny

Závěrem

Pokud si hledíte kvalitní stravy a tréninku během dne, hlídáte si, co jíte a jak často, aby nedocházelo k delším přestávkám mezi jídly jak 2,5-3,5 hodiny, pak děláte hodně pro to, aby vaše svaly rostly a vyvíjely se. Věnujte jim alespoň část této pozornosti i během noci. Pokud spíte například 7 hodin denně, pak je to 2555 hodin v roce, kdy vaše tělo potřebuje příjem živin, aby rostlo.

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

NmQzOTYwY