Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, používá tento web soubory cookie. Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie a zásady ochrany osobních dat
Doprava

Doprava zdarma

od 1999,- Kč

Doprava

Dárek k objednávce

Doprava

Osobní odběr

Kamenná pobočka Dubňany

Doprava

Doprava od 49,- Kč

Doprava

Po registraci sleva

Lýtka

17.12.2020

Lýtka

Je to hodně paličatý sval co se týče růstu a je potřeba je tvrdě a pravidelně trénovat, aby začala reagovat a to růstem.

Ve velké míře je jejich tvar i velikost dána geneticky. Je to hodně paličatý sval co se týče růstu a je potřeba je tvrdě a pravidelně trénovat, aby začala reagovat a to růstem. Někdo má genetiku lýtek danou, a proto pro něj bude snadné je dále rozvíjet, jiný je na tom hůř. Smutnou pravdou je, že pokud jimi nejste obdařeni od přírody, bude velmi těžké je plně rozvinout.

Dobrým impulsem pro jejich růst je procvičování alespoň 2x za týden. A to jak ve stoje, tak i v sedě. Každá z těchto odlišných poloh vede k procvičení jiného lýtkového svalu, a to dohromady dává lepší potenciál k jejich zvětšení. Co se týče váhy lýtka nemají problém s velkým naložením hmotnosti. Proto je vhodné použít k jejich odcvičení těžší váhy. Na menší zátěž lýtka moc reagovat nebudou.

Pokud máte strach o jejich regeneraci, pak již po pár absolvovaných trénincích si svaly lýtek velmi rychle zvyknou a hojí se poměrně dobře, na rozdíl od jiných svalových partií. Pokročilí jedinci je mohou “odjet“ i 3x v týdnu.

Cvičení lýtek ve stoje i v sedě

Lýtka v sedě cvičíme s pokrčenými koleny. Tady se zapojuje více sval Soleus, jenž dodává lýtkům jejich mohutnost a to z důvodu 90. stupňového pokrčení kolen, tehdy dosáhnete lepší kontrakce. Ideální pro tento cvik je cvičení výponů v sedě.

Při cvičení výponů lýtek ve stoje cvičíme s propnutými koleny. Tady se více zapojuje sval Gastrocnemius, který dává lýtkům jejich tvar. Zapojuje se i při cvičení lýtek v sedě, při této variantě však více.

Doporučení

Jak už bylo zmíněno, pro lepší impuls k růstu tohoto svalu, je cvičit je alespoň 2x za týden. Ideální cviky k jejich procvičení jsou výpony v sedě a ve stoje, jenž dokážou procvičit svaly lýtek jako komplet. U těchto cviků se dá měnit natočení směru chodidel. Pro lepší procítění svalů můžete mít jednou špičky vytočeny směrem ven, jindy rovně nebo mohou směřovat lehce dovnitř. Sami ucítíte drobné změny působení. Dobré je provádět alespoň 4-6 sérií pro každý cvik. Variant a drobných úprav je mnoho. Cvik můžete provádět plynule, zastavit se krátce v horní poloze atd., pokud začnou lýtka pálit, nepřestávejte provádět opakování, naopak ještě nějaké přidejte. Po každé dokončené sérii cítíte velké pálení? Pak děláte vše pro to, aby začala růst. Zpestřením může být i provádění výponů na legpressu, pokud jej máte v posilovně.

Závěrem

Pokuste se lýtka cvičit po co nejdelší možné dráze pohybu. To znamená, že při pohybu nahoru se vytlačte “téměř až na špičky“ a při pohybu směrem dolů se “téměř“ dotkněte patami podlahy. Proč lýtka rostou tak moc pomalu? Pokud přeskočíme zmiňovanou genetiku, pak největším důvodem je jejich každodenní namáhání. Běh, chůze, ale i pouhé postávání má za následek jejich odolnost vůči námaze. Z tohoto důvodu doporučuji po zvládnutí techniky, naložit co možná největší váhu a dát jim pořádně zabrat. Velké bolestivé pálení a mírné křeče jsou pak známky dobře odvedené práce a vy můžete být spokojeni, že jste udělali pro jejich růst maximum.

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

MzY3NjI