Abychom vám zajistili lepší uživatelské prostředí, používá tento web soubory cookie. Další informace naleznete v našich zásadách používání souborů cookie a zásady ochrany osobních dat
Doprava

Doprava zdarma

od 1999,- Kč

Doprava

Dárek k objednávce

Doprava

Osobní odběr

Kamenná pobočka Dubňany

Doprava

Doprava od 49,- Kč

Doprava

Po registraci sleva

Paleolitická dieta

01.12.2020

Paleolitická dieta

Proč Paleolitická dieta může fungovat a funguje?

Úvodem, proč právě Paleolitická dieta? Už naši předci byli kdysi odkázáni pouze na stravu složenou převážně z masa, ovoce, lesních plodů a podobně. Jednoduše řečeno, co si nasbíráš a ulovíš, to budeš jíst. Mnoho vědců tvrdí, že náš žaludek mnohem lépe reaguje na stravu, kterou jsme byli zvyklí jíst už v pravěku, než na stravu ze zemědělství, kterou známe teprve relativně krátce.

Proč Paleolitická dieta může fungovat a funguje?

Hlavní příčinou úspěchu, je velká absence cukrů. Neobsahuje totiž škroby, cereálie, nadbytek cukrů, což bývá hlavní příčinou tloustnutí. Už dnes víme, že tělo mnohem lépe tráví cukr přijatý z ovoce, než například z pečiva, mouky a podobně. Protože ale nebyl nadbytek potravin, konzumovalo se stylem nepřejídám se. V dnešní době je nadbytek potravin, hlavně těch, které přispívají k nadměrnému ukládání tuku.

Jednoduše řečeno, jsme lépe geneticky přizpůsobeni na stravu, kterou jsme konzumovali miliony let.

Přínosy Paleodiety

Mnohem lépe na ní udržíte svalovou hmotu bez zbytečného tuku. Dokážete během ní snadněji udržet svou formu. Více svalové hmoty, méně tuku. Nemusíte na ní nijak striktně dodržovat gramáže. Důvodem je to, že převážná většina potravy, obsahuje pouze kvalitní bílkovinu a zdravé tuky. Je tedy vhodná pro ty, kteří si chtějí dopřát více jídla bez výčitek.

Zápory Paleodiety

Protože zde chybí velké množství sacharidů, nedosáhnete s ní příliš velkých svalových přírůstků. Proto je vhodná pro ty, kteří chtějí být spíše ve formě bez velkých svalových objemů nebo pro ty, kteří chtějí po fázi objemu vyrýsovat a držet formu.

Na jaké potraviny cílit?

  • Hovězí maso
  • Kuřecí maso
  • Zvěřina
  • Krůtí maso
  • Vepřové maso
  • Ryby
  • Zelenina
  • Ovoce
  • Oříšky
  • Semínka
  • Hlízy
  • Mořské plody
  • Olivové oleje
  • Kokosové oleje
  • Konopné oleje
  • Občas se setkáme i s konzumací brambor (vařenou formou, nikoliv pečením, kde vzniká více jednoduchých nežádoucích cukrů)

Pokud se chystáte dietu vyzkoušet, vyhněte se zejména: mléčným výrobkům, luštěninám, cereáliím, soli, cukru, rostlinným olejům, sladidlům, mouce…

Příklad jídelníčku v Paleolitické dietě

  • Snídaně: vajíčka + ovoce
  • Oběd: kuřecí prsa + zelenina + ovoce
  • Svačina: špenátový salát + konopný olej + krůtí maso
  • Večeře: hovězí steak + zelenina (případně vařený brambor)

Závěrem

Určitě stojí za vyzkoušení, oproti Ketogenní dietě, která byla popsána v předešlých článcích, zde najdete i sacharidy, proto není pro tělo tak drastická a dá se vy

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

MzRmOGE5